Opis
Tokarka uniwersalna do metalu :
KNUTH V-Turn 410/1000
Firma KNUTH Werkzeugmaschinen GmbH jest jednym z wiodących na świecie dostawców obrabiarek i akcesoriów.
Firma KNUTH została założona w 1923 roku w Królewcu (Königsberg). Dzisiaj, obecna jest na największych rynkach w ponad 30 krajach.
Firma KNUTH zyskała międzynarodową popularność w branży dzięki świadomości wysokiej jakości swoich produktów, technicznym innowacjom, wieloletniemu doświadczeniu oraz przekonującemu stosunkowi ceny do jakości.
Dzięki gęstej sieci oddziałów niemieckich i międzynarodowych jest stale blisko klienta oraz gwarantuje odpowiednią obecność na rynku, kompetentne doradztwo i szybki serwis na miejscu.
Firma KNUTH cieszy się zaufaniem klientów na całym świecie – zarówno wśród małych zakładów rzemieślniczych, jak i dużych przedsiębiorstw przemysłowych.
Jakość firmy KNUTH.
www.knuthpolska.pl
Dane techniczne
Przestrzeń robocza:
Rozstaw kłów – 1.000 mm
Wysokość w kłach – 205 mm
Średnica obrabiania nad łożem – 380 mm
Średnica obrabiania nad mostkiem do łoża tokarki – 580 mm
Średnica obrotu przez support – 255 mm
Długość mostka do łoża tokarki – 250 mm
Szerokość łoża – 250 mm
Drogi przesuwu:
Przesuw osi – X 210 mm
Przesuw osi – Z1 140 mm
Zakre obrotu imaka ± 45°
Wrzeciennik:
Zakres prędkości, wysokie- 550 – 3.000 obr./min
Zakres prędkości, niskie – 30 – 550 obr./min
Prześwit wrzeciona- 52 mm
Gniazdo wrzeciona – Camlock D1-6
Stożek wrzeciona – MT 6
Posuw roboczy:
Posuw oś X- 0,025 – 0,85 mm/U
Posuw oś Z – 0,05 – 1,7 mm/U
Gwintowanie:
Gwint metryczny – (39) 0,2-14 mm
Gwintowanie, diametric – (21) 8-44 DP
Gwintowanie, module – (18) 0,3 – 3,5 mm
Gwinty Withworth – (45) 2-72 TPI
Konik:
Średnica tulei konika – 50 mm
Stożek konika – MT 4
Wysuw tulei konika – 120 mm
Regulacja przesuwu konika ± 13 mm
Napęd:
Moc, napęd główny – 5,5 kW
Wymiary i waga:
Wymiary ogólne (długość x szerokość x wysokość) 1,94x1x1,32 m
Waga 1.200 kg
Wyposażenie standardowe:
- 3-osiowy wskaźnik pozycji
- 4-szczękowy uchwyt tarczy tokarskiej Ø 250 mm
- tarcza tokarska Ø 350 mm
- koła zębate zmianowe
- głowica uchwytu stalowego szybkowymiennego WB
- uchwyt stalowy szybkowymienny WBD 25120
- system chłodzący
- podtrzymka stała i ruchoma
- ogranicznik głowicy rewolwerowej
- ogranicznik mikrometryczny
- koryto do wyłapywania wiórów
- posiada stałą osłonę rozpryskową
- osłona ochronna dla suportu
- osłona uchwytu
- pedał hamulca nożnego
- lampa led
- sprawdzian gwintowy
- narzędzia
- instrukcja obsługi
3 osiowy wskaźnik pozycji
- Wyższa dokładność
- niski wskaźnik błędu
- zwiększona wydajność
- wyniki dla różnych czasów
- dla zwiększenia produktywności
- przejrzysty duży wyświetlacz
- Specyficzne właściwości
- wygodny kształt klawiatury
- rozdzielczość: 0.01/ 0.005 mm
- Domyślne współrzędne
- pozycja osi jest podtrzymywana gdy wyświetlacz jest wyłączony
- miejsce na 10 narzędzi
- przełącznik promień/średnica
- konwersja mm/cale
- wyświetlacz dla sań górnych (Z0) i sań prowadnika pudełkowego (Z1), obie oddzielne i w innych trybach dla tokarek w tym 3-osiowy wskaźnik pozycji ze zintegrowanym wyświetlaczem prędkości wrzeciona
- V-constans – prędkość wrzeciona przy planowaniu dostosowywana jest automatycznie do zmian średnicy elementu – niemal stała prędkość cięcia ostrza noża tokarskiego umożliwia jakość powierzchni porównywalną z wynikami tokarek CNC
- solidną podstawą jest stabilne, silnie żebrowane łoże maszyny z masywną, jednoczęściową podstawą żeliwną
- szerokie, hartowane i oszlifowane prowadnice gwarantują najlepsze wyniki toczenia i żywotność
- silnik wrzeciona gł. o mocy 5,5 kW do silnego skrawania
- prędkości obrotowe regulowane w zakresach 30/550 i 50/3000 obr./’min
- seryjne ogranicznik. mikrometryczne i rewolwerowe
- prosta konserwacja dzięki zint. smar. centralnemu w suporcie
- bogate funkcje wskaźnika pozycji X.poz dopełniają tutaj cyfrowy wskaźnik prędkości i łatwa w programowaniu funkcja dodatkowa
- wielkowymiarowe łożyska wrzeciona i precyzyjne wrzeciono główne gwarantują doskonały ruch okrężny
- przekł. wrzeciona gł. z hartowanymi i oszlifowanymi zębatkami i wałkami, o swobodnym ruchu i stałej prędkości